Det här är inget för lösa grabbar...

Måste dela med mig av en anekdot som inträffade för nästan en vecka sedan.

Var på väg hem från krogen efter en företagsfest. Klockan var väldigt sent och jag hoppade på fel spårvagn och fick gena genom ett mindre grönområde för att ta mig hem. Framför mig på cykelvägen gick en äldre, lätt överförfriskad herre som vinglade fram och tillbaka över vägbanan och nyttjade dess bredd till max.

Varje gång som han närmade sig kanten på asfalten så "kickade" han till med hälen för att på så sätt byta riktning. Redan där började jag småfnissa för mig själv. Plötsligt så missade han asfalten med hälen vilket fick honom i obalans. Långsamt började han luta frammåt. För att parrera så ökade han takten för att få överkroppen på rätt köl igen. Men lutningen blev värre och värre och tillslut rusade han fram i halvt liggande ställning innan han som en torped gjorde en perfekt buklanding på asfaltet.

Mitt fniss hade övergått till halvhögt skrockande när jag gick fram emot honom för att hjälpa honom upp. Han låg helt tyst på backen och stirrade. Trodde ett tag att han var medvetslös tills han mumlade
 - "Jaha... Här ligger du och ser ut som en bajskorv".

Förstog inte vad han menade först, men sedan såg jag den stora svarta snigeln som han hade landat bredvid.
Lyckades få honom på fötter medans jag fortfarande skrattade. Han gjorde ett tappert försök att borsta av sig gruset, men lyckades bara i någon ankliknande position flaxa med händerna någon decimeter framför kroppen. Han spände blicken på mig och sa:
- "Man ska inte skratta åt andras olycka"

Jag försvarade mig snabbt att det var mest bajsgrejen jag skrattade åt.

-"Då ska du få höra något roligt. Vet du vad bajskorvarna sa åt lösbajsen?"
-"Näe"
-"Stick härifrån.. Det här är inget för lösa grabbar. HA HA HA, *host*, *host* *harkel*
-"Ska det inte vara, Det här är bara för hårda grabbar?"
-*tystnad*
-*tystnad*

Han trampar på snigeln och säger
- "Hårdbajs *kladdigt ljud*  Lösbajs"

Han vänder sig om och skall skrapa av resterna av snigeln som fasnat under skon mot ett staket när han åter igen faller. Denna gång baklänges, rakt ner i snigelresterna.

Jag garvar hysteriskt och går sakta ifrån platsen medans jag hör honom muttra
-" Lösbajs... Lösbajs... Lösbajs....."

Only in Gött-la-ena-borg

/Kennü

Kommentarer
Postat av: Joel

hahahahahahahaha

Postat av: Mart

nästan hur bra som helst :D

2007-07-06 @ 17:33:54
URL: http://www.badgerbadgerbadger.com
Postat av: Kajsa

Hahaha, love it

2007-07-10 @ 16:07:05
URL: http://svedd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback