Julkort!

För er andra som inte heller har några vänner att skicka julkort till har jag ett litet pyssel som ni kan förnöja vardagen med och i längden förhoppningsvis spara några träd.

Trots min fina
Kött-designade "Reklam och Frälsning undanbedes"-skylt så dräller det in reklam i holken. Oftast är det adresserad reklam från företag som vill att jag skall låna pengar av dom till 30% ränta. Hur fan visste dom att jag var fattig och desperat? Det är för mig en gåta. Dessa företag (ca 4 i månaden) skickar med för-adresserade kuvert med betalt porto. Detta för att man skall kunna skicka in kontraktet där man säljer sin själ och allt hopp om framtida ekonomi utan inblandning av sociala.

Efter några månader börjar jag bli måttligt trött på denna direktreklam och förra månaden inledde jag operation "BOUNCE"  (Brev Och kUpoNger skiCkas tEbax). Jag satte mig helt enkelt ner och klippte ut massor av kuponger från Coop och El-giganten tidningarna, som tydligen inte klassas som reklam då utdelaren petade in dessa tryckverk ca 2cm nedanför min fina anti -reklam och frälsning-skylt. Sedan stoppade jag ner dessa kuponger i de för-adresserade kuverten och lade dom därefter på lådan med ett stort leende på läpparna.

Förra månaden skickade jag 4 brev med "oslagbara erbjudanden" till mina fina vänner Lånebolagen som tack för de "oslagbara erbjudanden" jag fick av dem. Denna månad gick det 5! Nu sitter jag här och myser, dels för att jag kände mig väldigt julpysslig när jag satt här och klippte ut kupongerna, och dels för att jag kan se framför mig hur en exalterad anställd på Lånebolaget äntligen får en "beställning", och hur lycklig han/hon blir av mina fina erbjudanden.

À la carte och på återseende

/Kennü

Kommentarer
Postat av: Joel

Glömmer aldrig pysslet du och olowz sände oss som inflyttningskort (tror jag det var) när vi flyttat upp hit. Mutor/hot inskrivna till brevbäraren där porto skulle suttit, förslutet med gammal eltejp, skrivet på pizzameny/reklamblad.... Innehållandes ett kort på Viveka.

Postat av: Kennü

Hahahah! Har du kvar det?!? Knäpp kort på det isåfall och lägg upp! =)

2007-12-06 @ 20:29:25
URL: http://bajs.blogg.se
Postat av: Kajsa

Hahaha! Joel, tack för infon ^^ Men jag äter fortfarande djur så du behöver inte äta mer än du redan gör ;P

2007-12-06 @ 21:21:57
URL: http://svedd.blogg.se
Postat av: Joel

men men men jag viiiiiiiiiiiill äta mer dött djur

2007-12-08 @ 00:32:08
URL: http://bajs.blogg.se
Postat av: Camilla

hahaha!

2007-12-08 @ 18:35:22
URL: http://sunsidedown.blogg.se
Postat av: Andreas

Hahahaha, trodde jag kommit på nåt unikt, men du ligger tydligen steget före! Tillsammans är vi starka.

2007-12-12 @ 14:22:22
Postat av: Bella

HAHAHA!!!

2008-01-01 @ 21:42:32
URL: http://bellabajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback