Svettig grovarbetare i val-tider

Från att tidigare varit en blekfet, osocial, data-nörd med lökringar, har jag förvandlats till en hårt arbetande stud med lökringar och powertools (slagborr, sticksåg - modell manlig, vinkelslip och grävmaskin..... den sista var ljug). För åtminstone några få dagar har jag blivit en del av den ädla skara arbetare som är själva grund och stöttestenen i samhället. Utan oss skulle det byrokratiska dagiset, kallat Sveriga, falla samman.

Uppdraget var att dra fiber och TP-kablar åt en kund. Detta var ett nollningsuppdrag som ingen annan ville ta tag i, så man skickar ut rookien på fältet. Jag gjorde det med stor entusiasm och glädje i mina splitter-nya worker-pants och snickarbälte. Testosteronet flödade!

Svettig grovarbetare
Snapshot från en av mina kanske manligaste dagar i livet. Observera de
nya fräcka byxorna


Nu i efterhand känner jag mig fortfarande som en grovarbetare. Jag funderar skarpt på att börja snusa lös-snus och ta med plåtmatlåda till jobbet.

Detta har även influerat mig i mina politiska åsikter. Från att under en längre tid (ca 2 dagar) varit trogen anhängare till Lejonborg och hans tappra "Hackers" så har jag nu slagit helt om och funderar på att lägga min röst på något parti som bättre passar i min nya hard-working-life-style. Det får nog bli Tjock-Göran med hans fina följe "arbetare". Nog för att Goran-Forgoraren bor i en mångmiljon-herrgård, men jag är nästan säker på att han har arbetat ihop pengarna till denna i sitt anletes svett, dragandes fiberkabel och opererat power-tools.

Lev väl kamrater!
Upp till kamp....

/Kennü

Kommentarer
Postat av: Joel

oooh grovarbetare, sexigt!

Postat av: kapten haddock

såg att du skrivit en kommentar till min superb blogg stämmer va?

2006-09-14 @ 16:24:44
Postat av: Gs

Snygg photoshopredigering, man ser nästan inte att du klippt in ditt hövve på en riktig arbetare.

ps. Det är bara cowboys som sätter sitt vapen (hammare i ditt fall) med baksidan framåt... go worker go

2006-09-23 @ 19:15:24
URL: http://wouthan.tingalidet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback